З чого почати роботу у Prozorro Market

Зміст статті

  • 28 Лис 2024
  • Авторство: Маргарита Сур

Отже, в попередній публікації ми розказали про таку альтернативу відкритим торгам як маркетплейс Прозорро, про історію та ініціативу його створення, а також про переваги. Далі логічно детальніше ознайомитись з його етапами та уточнити особливості участі. 

Основні етапи роботи Прозорро-маркету: 

  1. Реєстрація: Постачальники (учасники) можуть перейти до Маркету через персональний кабінет на авторизованому майданчику системи Prozorro (наприклад, Українська універсальна біржа). Додаткова реєстрація саме на маркетплейсі не потрібна.
  2. Доповнення каталогу товарів та послуг (ЗА бажанням): Учасники можуть додавати товари до каталогу Прозорро-маркет. Це здійснюється за допомогою такого інструменту як краудсорсинг.  Однією з ключових переваг краудсорсингу є збільшення кількості товарів у Маркеті. Користувачі, вони ж постачальники, можуть впливати на асортимент та зробити його більш різноманітним та обширним. Ця функція Prozorro Market створює динамічне середовище та сприяє ефективній взаємодії між учасниками та  державними замовниками. Таким чином, на Prozorro Market представлені затверджені товари від перевірених постачальників.
  3. Відбір постачальників. Учасники через свій майданчик знаходять потрібний відбір, готують відповідний пакет документів та подають заявку на відбір. Кваліфікацію проводить ЦЗО (центральна закупівельна організація) в залежності від товару та напрямку роботи постачальна. Хочемо наголосити, що подання заявки на відбір є безкоштовним та в разі відмови, можна подати заявку ще раз, і ще раз. ЦЗО при відхиленні вказує на допущені учасником помилки. І це можна використати для удосконалення своєї заявки або зрозуміти, чому на даний час цей напрямок вам не підходить. 
  4. Продаж товару (послуги): Замовник формує замовлення у вигляді запиту цінових пропозицій (ЗЦП) та виставляє ціну, за яку готовий купити той чи інший товар або послугу. Якщо сума закупівлі не перевищує визначеної цінової межі (наразі 200 тисяч гривень для товарів), не потрібно проводити тендер, що економить час. Цей запит автоматично потрапляє в розсилку учасникам, що пройшли кваліфікацію по цьому коду CPV. Далі учасники подають свої пропозиції за ціною. Це відбувається анонімно. Замовнику система запропонує учасника з найнижчою ціною, з яким він має підписати договір. Про визначення коду класифікатору товару, роботи, послуги детально можна ознайомитися на курсі «Легкий старт в Прозорро» за посиланням https://tenderlife.com.ua/cfb/
  5. Звітування та прозорість: Усі етапи закупівель прозорі та доступні для перегляду. Це дозволяє уникати корупції та нецільового використання коштів. В системі ви можете побачити всіх учасників які пройшли кваліфікацію або очікують на рішення. Також після підписання договору з переможцем, замовник його опублікує. Він буде доступним для перегляду. Тому все, знову ж таки, прозоро!

Важливі нюанси роботи на Прозорро маркеті для учасників 

  1. Слід зауважити, що учаснику, який має діяльність за кількома кодами CPV, тобто різними предметами закупівлі, потрібно проходити кваліфікацію за кожним кодом окремо. Процес кваліфікації може затягтися до 10 робочих днів. Тобто ЦЗО може розглядати одного учасника до 10 робочих днів згідно регламенту і прискорити цей процес неможливо. Це слід обов’язково враховувати. 
  2. Слід врахувати і те, що участь вже безпосередньо в Запитах цінових пропозицій є платною і ця плата списується з переможця. Проте коли учасник подає пропозицію на запит відповідна сума заморожується вже на цьому етапі (тарифи є стандартними і однаковими на всіх майданчиках та залежать від очікуваної вартості запиту). Тому якщо учасник бере участь одночасно в кількох запитах, потрібно врахувати цей момент та подбати про наявність відповідної суми на балансі заздалегідь.  
  3. Інформацію по оголошеному запиту цінових пропозицій (тендеру) бачать всі учасники, що пройшли кваліфікацію за цим кодом CPV. Відповідно саме ці учасники можуть взяти участь в такій закупівлі, не подаючи цілого стосу документів, а лише вказати свою конкурентну ціну, обрати товар та підписати КЕП.  

З одного боку, Прозорро Маркет суттєво спрощує державні закупівлі для малих та середніх закупівель, як для замовників так і для постачальників, оскільки дозволяє вибирати товари напряму, без складних тендерних процедур з боку замовника А також без підготовки постачальника доволі великого пакету документів, який потрібно збирати щоразу індивідуально під кожну закупівлю. 

З іншого боку, ця система підходить далеко не всім. Наприклад, для учасників, чиї компанії є новоствореними. Вони не зможуть пройти кваліфікацію, поки не напрацюють відповідний досвід роботи. Адже однією з обов’язкових умов документації, що подається на кваліфікацію до ЦЗО, є документальне та детальне підтвердження виконання аналогічних договорів. Тому приймайте участь в тендерах, укладайте договори, збирайте відгуки та напрацьовуйте собі досвід і тоді ласкаво просимо до прозорого маркетплейсу. Бо Prozorro Market є ефективним інструментом для державних закупівель, що спрощує процес і робить його більш прозорим та доступним. 

Автор

  • Менеджерка департаменту електронних торгів майданчика Українська універсальна біржа. З 2016 року навчає та консультує постачальників в сфері державних закупівель. Спікер семінарів для постачальників з проведення тендерів в різних регіонах України. Спеціалізується на співпраці з постачальниками, особливо новачками з малого та середнього бізнесу. Консультує та супроводжує учасників, що приймають участь в аукціонах «Прозорро».

    Переглянути матеріали

Швидкий шлях освоїти тендери PROZORRO!

Наші онлайн-курси допоможуть вам швидко та ефективно освоїти ключові аспекти роботи з державними тендерами. Вже за кілька днів ви зможете подати свою першу переможну пропозицію, без зайвих зусиль і довгих місяців підготовки!

Безкоштовний курс

ПЕРЕГЛЯНУТИ КУРС

Курс: “Впевнений користувач в Prozorro 2024”

ПЕРЕГЛЯНУТИ КУРС

⭐Початківці + Pro: Комплекс з двох курсів

ПЕРЕГЛЯНУТИ КУРС