Prozorro Market — це частина системи Prozorro: електронний каталог товарів і послуг, спеціально створений для спрощення участі в державних закупівлях в Україні. Він функціонує як онлайн-майданчик, де постачальники (ФОПи та юридичні особи), які пройшли відбір, можуть швидко та зручно продавати необхідні товари й послуги замовникам (державним, комунальним установам, організаціям, підприємствам). В цій статті ви зрозумієте, що дає цей маркетплейс, на скільки це вигідно та прибутково, і як в ньому працювати постачальникам.
Основні переваги Prozorro Market:
- Широкий асортимент: Платформа пропонує великий вибір товарів та послуг у різних категоріях, включаючи офісне обладнання, медичні товари, продукти харчування, паливо, страхові послуги і багато іншого.
- Спрощена процедура участі: Прозорро маркет дозволяє здійснювати закупівлі без проведення повноцінного тендеру, що економить час і ресурси.
- Гарантована якість: Усі постачальники, що представлені на Prozorro Market, проходять попередній відбір і перевірку, що забезпечує відповідність товарів і послуг встановленим стандартам якості.
Історія створення Прозорро Маркет:
Prozorro Market — це маркетплейс, покликаний для спрощення державних закупівель. Його поява є частиною реформування державних закупівель в Україні, які почалися після Революції Гідності у 2014 році. Тоді уряд України взяв курс на прозорість і боротьбу з корупцією, особливо в сфері державних закупівель. Система Prozorro, яка була запущена в 2016 році, стала ключовим елементом цієї реформи. Вона дозволила здійснювати державні закупівлі відкрито і прозоро, що значно знизило рівень корупції.
Prozorro Market був створений у співпраці з Міністерством економічного розвитку і торгівлі України та ДП “Прозорро”. Ідею підтримали міжнародні партнери, такі як Європейський банк реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Transparency International. Розробка Prozorro Market була логічним продовженням розвитку системи Prozorro, з метою забезпечення зручності для проведення дрібних закупівель, що не потребують тривалих тендерних процедур.
Запуск Prozorro Market відбувся у 2019 році, що дозволило постачальникам швидко та ефективно забезпечувати потреби державних замовників і отримувати свій прибуток. Адже закупівлі в маркеті проходять значно швидше по часу, а отже скорочується і час виплати винагороди постачальникам за товар чи послугу. Тож на даний час система працює успішно, має багато прихильників, розширений каталог товарів та ще багато переваг.
Ось основні етапи його роботи :
1. Реєстрація.
2. Вибір товарів та послуг
3. Відбір постачальників
4. Придбання
5. Звітування
Наразі е-каталог – це гарна альтернатива відкритим торгам з особливостями ще з чималим рядом переваг. Адже документи для участі потрібно зібрати і подати лише один раз, а не під кожен тендер окремо. Та і сам пакет документів значно спрощений. І ще багато чим цікавим та корисним можемо з вами поділитись. Тому повний опис етапів роботи Прозорро-маркету, особливості участі в запитах цінових пропозицій та важливі нюанси роботи з каталогом чекатимуть на вас в наступній публікацій. Ми поширюємо тільки важливу і практичну інформацію, без води та пилу, якої ви не знайдете на просторах інтернету. Читайте та довіряйте лише перевіреним джерелам та експертам.